Life is easy in the sun - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Olga - WaarBenJij.nu Life is easy in the sun - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Olga - WaarBenJij.nu

Life is easy in the sun

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

11 Augustus 2007 | Panama, Panama-stad

Hola a todos!

Ben nu al 10 daagjes in Panama en ik kan niet anders dan bekennen dat het me hier prima bevalt. Heerlijk gewoon. De temperatuur is de afgelopen 10 dagen rond de 30 a 35 graden geweest (heel wat anders weer dan vrieskou ´s avonds). Om hier te komen heb ik een hele dag gevlogen, drie vluchten, en heel veel wachten tussendoor. Midden in de nacht in Panama-city aangekomen en gelukkig wist de taxi-chauffeur het hostel dat verhuisd was meteen te vinden. Een gezellig aantal backpackers was nog op, natuurlijk met dit weer en ik al zwetend in mijn trui-en (!!) schoof meteen gezellig aan.

We zijn met een groepje naar de San Blas eilanden geweest. Heerlijk primitief op het vaste land, hangmatje, wc-tje boven de zee, en mooie wit-zanderige eilandjes met 1 of meer palmbomen, kortom welkom tot de relaxte levenstijl, zon, zee, rum en cola --> feestje ´s avonds. Ik merk echter wel dat het hier regenseizoen is, ´s nachts regent het sowieso meestal en dat strekt zich, verschilend per locatie to een halve dag uit. Na en hobbelige terugrit, maar gelukkig geen autopech deze keer zoals op de heenweg, kwamen we weer in the big city. Heb me hier wel verwend hoor, de nieuwste Harry Potter gekocht (geweldig) en veel kleertjes (de truien zijn hier niet echt meer nodig en 1 korte broek is toch echt te weinig), ja idd die 5 kg extra die ik nu met meezeul is allemaal aan kooplust te danken, en ik kan tot costa rica nix naar huis sturen (lees die lekkere warme slaapzak tot -20).

Van Panamacity naar Boquete (onderweg nog gestopt in David maar aangezien het backpackershostel en ik vervolgens in een hostel belande dat verdacht veel weg had van een hoerenhuis, besloot ik na 4 uurtjes slaap meteen maar door te reizen). Boquete staat bekend om zijn koffie (al 5 jaar de beste van de wereld) en zijn volkaan. De koffieplantages heb ik bezocht en natuurlijk genoten van een goede kop koffie, maar de volkaan heb ik maar aan me voorbij laten gaan ivm met heel veel regen (van 1 uur ´s middags tot 6 uur ´s ochtends). De keuze was dus gemakkelijk gemaakt, op naar Bogas del Toro, een toeristisch vakantieoord aan de grens met Costa Rica. Ik zit hier nu 4 daagjes en tis heerlijk, er is ook wel regen maar alleen ´s nachts, overdag is er veel zon en ja als je dan gaat snorkelen wil je nog wel eens verbranden, zelfs als je je continue insmeerd (toch maar even factor 100 kopen ofzo). Ik heb dus heerlijk gechilled, volgens mij ga ik de komende 3 maanden echt nix anders doen, lekker gesnorkeld, strandjes bezocht en nu eindelijk mijn foto´s ge-upload. volgende keer zal ik er ook commentaar bijschrijven want ik ben t nu zat zo achter de compu.

Hasta la vista baby´s

Kuz Olga (met rode kont)

  • 12 Augustus 2007 - 18:19

    Nynke:

    Ha Olga (met rode kont),
    Hoewel ik bijna nooit reageer, lees ik je stukjes altijd met plezier! Klinkt heerlijk allemaal daar in Panama, zon en zee in ieder geval (ben niet zo van de rum-cola). Veel plezier nog daar!
    Grtsks Nynke

  • 13 Augustus 2007 - 01:37

    Leonie:

    hy! zit nu, met bijpassende rum cola, in Lima, ons laatste avondje hier! Morgenavond terug naar NL, bah bah.. Ik ben jaloers op je! Geniet ze X

  • 13 Augustus 2007 - 08:33

    Marieke:

    Hey je hebt het wel weer lekker voor elkaar niet. Hier wil de zomer nog steeds niet beginnen, af en toe schijnt de zon, maar dan stopt het ook al weer na een dag.
    Panama klinkt wel cool, lekker een beetje vakantie vieren. Vooral blijven smeren.
    X Marieke

  • 13 Augustus 2007 - 18:49

    Karin :

    Ha, wijfie? alles wel? Krijg net een bakje leut geserveerd, terwijl ik binnen zit, achter de pc met de lichten aan en een trui en lange broek! Zomer in Holland! Maar gelukkig begin van de week Noorderzon, voor een beetje zomers gevoel. Verder is vandaag de Keiweek begonnen, schrok me vanochtend dood, allemaal groene mensen in bikini enzo..
    Wacht nog steeds op een uitnodiging op lid te worden van een club/vereninging etc.. Dan zou het dus zo kunnen zijn dat er mensen zijn die me negentien schatten HAHA!!! Ga in ieder geval van het weekend de stad in! Ik lees trouwens net jou verhaal en klinkt wel heel relax hoor! Verbaas me dat je Harry Potter hebt weten te scoren! Nog wat van Yu gehoord trouwens? Je bent nu toch in "zijn" Costa Rica. Ah, wel ga nu maar tv kijken, bij gebrek aan beter vermaak. Morgen weer vroeg op.
    Tot snel, be save en een dikke smak
    Karin

  • 16 Augustus 2007 - 14:40

    Elsbeth:

    Olga!!!
    Eindelijk kijk ik weer 'ns op je blog.. maar heb me nu aangemeld voor de doorstuurmail, dus ben van plan je wat meer op de voet te volgen! Wordt echt giga jaloers op je als ik alles zo lees.. heerlijk zo'n reis en backpackcultuurtje en bijna elke avond feest.. IK WIL OOK WEER WEG!!!
    Maar goed.. nu net in A'dam leventje aan het opbouwen, fulltime a/h werk, want moeten toch centjes binnenkomen, en aangemeld voor Master Culture, Organization and Management, waar ik hoogstwaarschijnlijk ook pre-master voor moet doen, maar goed.. is het wel waard..
    Verder was feestje van Tom leuk (ja ik was er! Als enige v/d boot met Lous trouwens)
    Wanneer kom je eigenlijk weer terug? Heb je al veelstelang niet gezien/gesproken!!
    Dikke kus en nog heel veel plezier!!
    Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 24447

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: