Treinend door de Andes - Reisverslag uit Lima, Peru van Olga - WaarBenJij.nu Treinend door de Andes - Reisverslag uit Lima, Peru van Olga - WaarBenJij.nu

Treinend door de Andes

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

27 Mei 2007 | Peru, Lima

Hola a todos,

Nou Lima ben ik al weer uit. t was ontzettend leuk, klooster gezien met te veel dode franciscaanse monikken (= lijken) in de catacomben, Het graf van Pizarro gezien, een toer gemaakt naar San cristobal (uitkijkpunt over Lima), maar het was een beetje mistig dus konden we niet al te veel zien :(. Wat ik verder heb geleerd is om nooit in een toeristenbus te gaan zitten als deze leeg is, aangezien je dan meer dan een uur in het centrum aant rondrijden bent voor ie vol is en de toer daadwerkelijk vertrekt. Elke dag nieuwe mensen ontmoet en vele tips gekregen over hoe te reizen en wat wel/niet te zien. Maar na twee daagje luchtvervuiling, drukte lawaai en veel maar dan ook veel mensen was ik Lima eigenlijk wel zat. Ik zag in de supermarkt een advertente liggen voor een treinreis naar Huancayo, een trein die 1 keer per maand gaat (toeristen/rijke limamensentrein) dus die besloot ik maar te boeken.

Ronduit spectaculair. Al treinend door de buitenwijken van Lima zie je vele sloppenwijken, vrouwen die in een fontein de was doen, taxi´s die worden vervangen door riskja´s (gemotoriseerd) en dan houd opeens het asfalt op (billboards die daadwerkelijk schreeuwen om meer wegwerkzaamheden (MAS OBRAS!!!) ja das ok best typisch). Vervolgens ontzettend mooie landschapen gezien, de nodige kilo´s stof binnen gekregen, veel mate de coca gedronken, dus toen we eindelijk bij de hoogste pas kwamen (+4800 m) was ik gedrogeerd genoeg om ervan te kunnen genieten. Het rare was dat iedereen in de trein boven de 4000m ontzettend veel zin in slapen kreeg, kortom iedereen lag te doezelen. De Kou viel me erg mee, maar mijn trui kon ik goed gebruiken. Om 1800 ´s avonds kwamen we in Huancayo aan (12 uur, met de bus is het maar 7 uur ;)). Hostel opgezocht met twee duitse jongens en daarna naar een reisbureau, want je raad het nooit, ze zijn namelijk dol op spelletjes en Olga heeft de treinloterij gewonnen. Kortom ik heb vandaag 8 uur lang de omgeving van Huancayo bekeken, kledemakerij, kaasmakerij, zilvergebeurden, klooster enz. Mijn maag is niet optimaal dus ben al aan mijn eerste ORS en water, maar dat komt wel weer goed. Nou ik ga nu met wat mensen naar de disco om morgen heerlijk uit te slapen.

Una Besita
Olga

PS. Heb vandaag een Nederlandse Ester ontmoet, werkt bij Kinky Kappers in Groningen en kent Casper van mijn dispuut, kleine wereld he.

PPS. de foto´s die jullie zien zijn trouwens nog van Granada, maar niet dat het daar niet mooi was hoor, binnenkort komen er foto´s, heb er nl al 150 gemaakt :D

  • 27 Mei 2007 - 05:29

    Dick Imhof:

    hoi Olga, een jaloersmakend verhaal, dat van die trein door de Andes. Is ook meteen een hoogtestage, vermoed ik - je denkt ook altijd aan softbal! (En zo hoort het natuurlijk ook). Ik zal Marije en andere bekenden informeren, als ze al niet op de lijst van je staan.
    Sterkte met de maag!

    groet, Dick (en Hélène)

  • 27 Mei 2007 - 09:49

    Nynke:

    Hé Olga!
    Wauw! Dat klinkt geweldig die treinreis! ben erg benieuwd naar je foto's.
    Grtsks Nynke

  • 31 Mei 2007 - 17:12

    Esther:

    Toe maar,
    nu al mooie verhalen!!
    Geniet ervan, ik hou je reis(verhalen) op deze afstnd in de gaten!

    Liefs, esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 24444

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: