Huancayo --> Huancavelica - Reisverslag uit Huancavelica, Peru van Olga - WaarBenJij.nu Huancayo --> Huancavelica - Reisverslag uit Huancavelica, Peru van Olga - WaarBenJij.nu

Huancayo --> Huancavelica

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

30 Mei 2007 | Peru, Huancavelica

hallo allemaal,

De disco, Taj Mahal, was erg leuk. Wij waren enigzins aan de vroege kant maar een uurtje later (12 u) stonden we al dansend met een hele groep op de dansvloer, de hele treincrew was er, de canadezen uit de trein en nog wat random backpackers. Het was er wel plofheet dus na een paar uur spaanse/engels pop vond ik het wel best. En natuurlijk was ik de volgende ochtend om half 8 al weer wakker, ja dat krijg je van dat vroege opstaan (ook nodigen de bedden niet echt uit tot uitslapen). Na weer een mee koude dan lauwe douche zijn we naar de zondagse markt gegaan, deze zou namelijk geweldig zijn. Daar aangekomen bleek wij door de stalletjes de markt niet meer te kunnen zien en hielden we het dus best snel voor gezien.

De volgende dag zijn we naar el parque de la identidad geweest, a gaudi stijl (mijn schrijven is er niet beter op geworden, je weet wel die architect uit Barcelona) en naar het weeshuis. Esther een Nederlandse kapster (Kinky kappers Groningen, ja het wereldje is klein) gaat daar 5 dagen vrijwilligerswerk doen. Daniel en ik hebben gewoon onkruid gewied en een stuk grond rondom een huisje klaargemaakt voor een tuin. Hard werken en blaren op de handjes ;). De dag erna hebben Daniel en ik de trein gepakt naar Huancavelica, en klein dorpje nog hoger in de Andes. Het dorpje ziet er vandaag bij daglicht een stuk beter uit dan gisteravond, toen leek het enigzins creepy en gevaarlijk, maar nu ist prima. Daniel heb ik net op een vage bus richting Ayacucho gezet en ik zelf pak over 4 uurtjes de bus naar Pisco. Ik heb nu wel het gevoel om de enige toerist in dit dorp te zijn, of iig de enige blanke. Met mijn kort geknipte haar (tnx Esther voor hip kapsel), roze haarband en westerse uiterlijk ben ik een gitana (weet niet echt of dat positief bedoelt is maar ach.) Nou dat was weer een lap. Zal de foto´s na Paracas (dag of twee) op de site zetten.

Una besita Olga

  • 31 Mei 2007 - 11:45

    Tom:

    Yow! mooi dat je je vermaakt daar! hou het kort want heb het druk. Tijd voor foto's zou ik zeggen.
    Knuf uit Dresden,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancavelica

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 24466

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: