Beroofd en leeg - Reisverslag uit Pisco, Peru van Olga - WaarBenJij.nu Beroofd en leeg - Reisverslag uit Pisco, Peru van Olga - WaarBenJij.nu

Beroofd en leeg

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

02 Juni 2007 | Peru, Pisco

Hola a todos! Ja jullie lezen het goed de eerste beroving is een feit. De nachtbus die ik nam was lang maar nog redelijk te doen, heb zelfs nog geslapen en mijn warme slaapzak met het vrouwtje naast me gedeeld. Om 3.30 ´s nachts kwam ik in Pisco aan. Met de taxi naar het hostel waar ik zag dat mijn flightbag open was. Ik op onderzoek uit en wat miste, mijn medicijntasje, mijn pijama (nou vraag ik je) en mijn lichte seldrogende handdoek van de vrijbuiter :( . Ik dacht dat ook mijn creditcard was gestolen, die dus ´s nachts geblokkeerd om hm de volgende ochtend in een ander vakje van mijn portomonee terug te vinden, dom, dom maar ja nu weer een zorg minder voor de reis.

De dag erna ben ik samen met een man van het hostel naar het busbedrijf gegaan, ik moest volgens hem het verhaal aandikken dus behalve 300 dollar, mijn creditcard en medicijnen die ik echt heel erg nodig had zaten in het medicijnentasje. De vrouw probeerde wel wat te doen, maar er gebeurde niet veel. Daarna na de politie om aangifte te doen, spectaculair hoor, duurde heel lang, alles wordt woord voor woord uitgetypt, overgelezen, aangevuld, vingerafdrukken erop gezet en duizend handtekeningen later heb ik aangifte gedaan.

Weer in het hostel ga ik toch nog even slapen, om een uur later wakker te worden en alles onder te kostsen om het zo maar te zeggen. Heb volgens mij een verkeerd joghurtje gegeten in Huancavelica. De hele dag proberen te slapen maar ik kan zelfs geen thee binnen houden. De mensen van het hostel zijn erg lief en brengen me thee en verzorgen me een beetje. ´s avonds komt dezelfde jongen mij zeggen dat mijn tasje is gevonden, wonder boven wonder, maar het geld konden ze niet terughalen. Dus het hulpje van de chauffeur en de chauffeur zelf die ik al verdacht hebben met mijn spullen gerommeld. Vandaag ben ik al weer een stuk beter, leef een beetje op soep en crackers en heb mijn medicijntasje weer terug. De jongens van het hostel zeggen als ik tot maandag wacht ze me 300 dollar gaan geven ter compensatie, maar dat vind ik overdreven, ik ben allang blij dat ik na mijn eerste ´beroving´ alleen mijn pijama maar kwijt ben.

Kuz Olga

  • 02 Juni 2007 - 08:21

    Nynke:

    Hé Olga!
    Kut zeg dat je beroofd bent! Maar mooi dat je je medicijntasje weer terug hebt!
    Hoop dat je niet te lang ziek, zwak en misselijk blijft, dat zou natuurlijk zonde zijn van zo'n mooie reis!
    Nou, heel veel plezier daar nog!
    Grtsks Nynke

    P.S. Ik kan de foto's niet bekijken, moet inloggen om op die site te komen.

  • 04 Juni 2007 - 10:11

    Karin:

    Wat voor sexy pyjama draag jij in hemelsnaam? En je bent ziek? wat is er
    gebeurd?
    groetjes uit een warm, maar benauwd Nederland.

    ps morgen gesprek in Winschoten....
    Spannend

  • 04 Juni 2007 - 20:29

    Evelien:

    hey olga,
    moet een naar gevoel zijn om beroofd te worden. gelukkig dat je de belangrijkste dingen nog/weer hebt.
    Nu nog gauw opknappen en dan weer lekker verder reizen!
    Beterschap, evelien

  • 12 Juni 2007 - 20:12

    Margerita:

    Wow das meteen al een heftig begin!

  • 12 Juni 2007 - 20:15

    Margerita:

    Wat voor camera heb je mee zeg? Wat een fantastisch mooie foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Pisco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 24455

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: