Hier wil ik wonen ;) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Olga - WaarBenJij.nu Hier wil ik wonen ;) - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Olga - WaarBenJij.nu

Hier wil ik wonen ;)

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

10 Juni 2007 | Peru, Arequipa

Hallo allemaal,

Ik zit vandaag nog in Arequipa, maar vvond begin de grote reis naar Cusco :D. Ben samen met Anthony en Jean-Marc en Amy naar Arequipa gereisd en ik moet zeggen na 5 dagen, het is een heerlijke stad. Het is niet zo groot, maar 1 milj. mensen en er heerst hier een heerlijk relaxed sfeerje, gezellig, niet te druk met vervuiling (er wordt niet continue op toeters van auto´s geslagen), kortom hier zou ik wel kunnen wonen. (Op de taximaffia na dan, elk hostel moet een bepaald bedrag €2,- betalen voor elke toerist, anders kennen de taxichauffeurs opeens het hostel niet meer, is het ver uit het centrum of gesloten ;) )

Afgelopen donderdag ben ik op een hiking tour naar Colca-Canyon geweest, het diepste ravijn van de hele wereld (+/- 4000 m diep) en samen met de Fransen, Twee NL chica´s en Twee engelse chica´s het ondiepe gedeele verkend (eerste dag 3 uur afdalen, ong 1000m, geen pretje aangezien je je ook nog eens op 3000 m hoogte bevindt, puf, puf) In een heerlijk rustig plaatsje geslapen, een bungalowtje in een oase-achig plekje. De dag erna door de canyon/valei gelopen en heerlijk gezond bij een zwembad :D en de laatste dag moesten we weer omhoog. Om 2.30 ging de wekker en begon de klim, voor een gedeelte van de groep dan, want de twee engelse en ik hebben een ezel naar boven genomen (hoezo lui, ik vond 3 uur klimmen steil omhoog een beetje veel van het goede en ach zo´n ezel kost dan ook 8 eurootjes voor twee uur klimmen, hihi, leve luiheid ;)). ´s avonds hebben we bij een chifa gegeten (je vind ze hier op elke straathoek, chinese restaurants, lekker, goedkoop en geingreerd dus geen stokjes).

De volgende dag hebben we genoten van warme douches en een heerlijk zelf gemaakte lunch van brood, guacamole, tzaziki´s, kruidenboter en heel veel vruchtsalades. Daarna was het een en al haasten naar de film: pirates of the caribean 3 in het engels (yeah). Alleen duurde de film een beetje lang. Aangezien we om 7 uur de bus moesten halen zijn we toch maar 5 minuten voor het einde weggegaan, helaas helaas, wel gave film.

Strax gaat mijn nachtrit naar Cusco beginnen, en dan zal ik ook foto´s er weer op zetten, dacht dat er al meer foto´s stonden maar er is iets misgegaan :(.

Una besita Olga

  • 14 Juni 2007 - 09:51

    Sylvia:

    Hey Olga!
    Fijn om te lezen dat je goed aan bent gekomen en dat je het naar je zin hebt. Als ik die foto's zie wordt ik toch wel jaloers hoor :-)hoop toch stiekem dat je daar niet blijft wonen en over paar maanden weer veilig hier in Nederland bent haha

    Liefs
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 24451

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: