Adios a Peru - Reisverslag uit Puno, Peru van Olga - WaarBenJij.nu Adios a Peru - Reisverslag uit Puno, Peru van Olga - WaarBenJij.nu

Adios a Peru

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

27 Juni 2007 | Peru, Puno

Hola a todos!

Nou heb de afgelopen week weer als een haasje rondgerend om vanalles te zien, nee hoor ben ook lekker een beetje uitgerust in Cusco. Vier dagen een taalcursus bij Amigos gevolgd, een talenschool waarvan de opbrengsten worden gebruikt om jongeren in Cusco van Engels onderwijs te voorzien. Daarnaast heb ik een weekje bij een Peruaanse fam. geslapen, Marina, Carlos en Ricardo zodat ik veel Spaans moest praten, wat eigenlijk ook best goed ging.

Samen met Anthony ben ik naar Pisac (ruines, MP int klein), Sacsahuaman (ook wel Sexy woman genoemd om de enigzins moeilijke uitspraak), Kenko (meer ruiners), en Tipon (ruines waar de oorspronkelijke waterwegen van inca´s goed bewaard zijn gebleven) geweest, en dit verspreidt over een aantal dagen natuurlijk. Dingen als een uur in een schommelende overvolle bus proberen te balanceren / overleven of halverwege een helling toch maar uit de taxi stappen aangezien de taxi gewoon niet meer verder kan vanwege de slecht conditie van de auto en duizend schapen op de weg (en echt ik ben een aantal kilo´s als kwijt dus daar kan het niet aan liggen ;)) of continue tourtje te paard afslaan, zijn hele gewone dingen tegenwoordig. Net zoals wanneer een taxi naar je met zijn lichten knippert en toetert (´i´m available, do you want me´) je stoicijns voorbijloopt, dit ook met de duizenden mensen en kinderen die je dingen proberen te verkopen in Cusco.

Maar het festival was gaaf. De hele week waren er parades van schoolkinderen tot instituten die de mooiste kleren droegen en in de dagelijkse hitte allerlei dansen deden. Op zondag werd dit afgesloten met IntiRahmi. Rond een uur of 9 ´s ochtends beklommen we Sexy Woman ;) om aldaar een plaatsje te bemachtigen tussen de vele mensen. Van een afstandje was het spektakel goed te zien en we hebben geen $80 (!) betaald voor een tribune plaats. Heel Cusco en het hele land komen samen dus het is een enorme drukte.

De dag erna ben ik naar Puno vertrokken waar ik gister en vandaag samen met Anthony een tour heb gemaakt naar de Floating Islands (extreem touristische eilanden van riet (24 toeristenboten)), Amantani (een rustig eilandje zonder electra en toiletten waar we hebben geslapen en ´s avonds in traditionele kledij hebben gedansd) en Taquile (nog een rustig eilandje). Je kunt merken at het toerisme hier heeft toegeslagen, het is een beetje vreemde combinatie van autenticiteit en toeristen die worden uitgebuit, weet niet of ik hier naar toe was gegaan als ik dit van te voren had geweten, beetje vreemd allemaal.

En nu Adios Peru, morgen vertrekken we voor de slordige som van s./10 (2,50 in euris) naar Copacabana Bolivia.

Hasta llugo

Olga

  • 01 Juli 2007 - 14:10

    Marieke:

    Nou op naar het volgende land, ben benieuwd hoe het in Bolivia is. Peru was volgens mij erg cool. Maar Bolivia zal wel weer een nieuwe ervaring op zich zijn.
    Nog bedankt voor je birthday email, vond ik heel erg leuk.

    X Marieke

  • 01 Juli 2007 - 20:11

    Patrick En Henriëtte:

    Hoi Olga,

    Gisteren op de verjaardag van oma hebben we je ouders en je zus ontmoet en ze hebben ons verteld over je website. Leuk om te lezen en te zien waar je overal komt en wat je zoal meemaakt. We wensen je een fantastische tijd daar en zullen regelmatig op je website blijven kijken!!

    Groetjes uit een regenachtig Venray,
    Patrick en Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Puno

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 November 2007

Op weg naar huis...

08 November 2007

Semuc Champey -- heaven

20 Oktober 2007

Zigzagging through....

23 September 2007

Wissewasjes

11 September 2007

On the road again
Olga
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 24442

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: